Program je zasnovan na podlagi javno veljavnega nacionalnega programa – Kurikula za vrtec, ki ga je marca 1999 sprejel Strokovni svet RS za splošno izobraževanje. Vsebuje temeljna načela, cilje in dejavnosti, ki omogočajo strokovno načrtovanje življenja in dela v vrtcu in s tem premik k doseganju ustrezne kakovosti predšolske vzgoje.
Aktivnosti otrok se prepletajo skozi šest osnovnih področij: gibanje, jezik, umetnost, družba, narava in matematika. Otrok v interakciji z vrstniki in odraslimi razvija svojo lastno individualnost in čut za družbeno odgovornost. Programi so namenjeni otrokom od 11 mesecev starosti do vstopa v osnovno šolo.
Načrtovanje življenja v vrtcu vključuje vsa področja dejavnosti in povezavo med njimi, organizacijo prostora, počitka, hranjenja in drugih vsakodnevnih dejavnosti.
Razvojne in vzgojne naloge predšolske vzgoje so vezane na posamezna področja razvoja otroka in sicer na:
- čustveni razvoj
- socialni razvoj
- gibalni razvoj
- razvoj govora
Načrtovane dejavnosti s področja kurikula zajemajo:
gibanje | spodbujanje gibalne dejavnosti otrok |
jezik | poslušanje, razumevanje in doživljanje jezika |
umetnost | spoznavanje, doživljanje in uživanje v umetnosti |
družba | doživljanje samega sebe in drugih ljudi |
narava | spoznavanje žive in nežive narave |
matematika | seznanjanje z matematiko v vsakdanjem življenju |